Hallo, ik ben VVD-raadslid Robert Boer uit Beverwijk en ik ben erg boos. Boos op de samenstellers van onze nieuwe gemeentegids. Je weet wel, dat reuzehandige boekje waar je als vooraanstaand persoon in genoemd hoort te worden. Als het gepeupel op straat nederig knikt, buigt of zwaait weet je dat je voor het komend jaar weer geramd zit. Voor mij dus niet, want die klootviolen, die inktverspillers, die dilettantische grafische clowns, die demente door god verlaten editors zijn dus simpelweg vergeten om mij in deze editie te noemen. Een jaar lang zal ik niet meer bestaan. Dit is serious business beste lezer en hier moet niet lacherig of cynisch over worden gedaan. Fouten als deze grijpen diep in op een mannenleven en de schade is navenant. Het is alsof je vrouw niet op je eigen bruiloft komt opdagen of, erger nog, de verchroomde uitlaat onder je auto vandaan valt. De ontmanning is compleet en de schade onherstelbaar. Je kunt je niet meer op coctailparty's of nieuwjaarsfeesten laten zien waar je alleen meetelt als je in de gemeentegids wordt genoemd. Ik ben dan ook erg benieuwd naar hoe diep de opsteller van de gids bereid is te gaan dit beschamende onrecht nader te beschouwen en te egaliseren.
Alle trauma's en verlatingsangsten van vroeger komen ineens pijnlijk bovendrijven. Je moeder die je vergat te spenen terwijl ze zelf aan de sherryfles hing, de juf op de kleuterschool die jou vergat op te stellen in het koortje dat voor onze ouders mocht zingen. De klasgenootjes op het schoolplein die je schaamteloos lieten staan als tijdens het speelkwartier een elftal werd samengesteld. En later je 'vrienden' die je zomaar vergaten als zij naar een spetterend feest gingen waar de schoonheidskoninginnen van de universiteit aanwezig waren. In een flits komt het allemaal terug.
En dit is absoluut ongehoord. Gemeente Beverwijk zou een levensgrote vlag met daarop een duidelijke afbeelding van haar smadelijk vergeten VVD-wethouder aan de mast moeten hangen. Desnoods halfstok. Diezelfde afbeelding moet ook op de melkpakken die in de plaatselijke supermarkten worden verkocht en prijken op de voordeuren van de plaatselijke middenstand. Opdat wij nooit zullen vergeten wie onze VVD-wethouder is. Mijn naam is Robert Boer, ik hoor bij de VVD en u kunt mij vinden in de vorige gemeentegids.

Geen opmerkingen:
Een reactie posten